Joan edukira

Albisteak

MITMAk, ADIFek, Zallak eta URAk lankidetza-protokolo bat sinatu dute trenbideetako obrak eta obra hidraulikoak garatzeko Zallako Aranguren herrigunean

Argitalpen-data: 

Zallako lanetarako protokoloaren sinatzea
  •  Uholdeen aurre egiteko defentsa-obrei esker, Cadaguako 2200 m-ko tarte baten egokitzapen hidraulikoa egingo da, Arangurenen ibaiak gainezka egiteko arriskua murrizteko
  •  Zallako trenbide-lineako trenbide-pasaguneak kentzeko lanak egingo dira, Asuncion Universidad-Aranguren linea Santander-Bilbao La Concordia linean txertatuz
  •  Egokitzapen hidraulikoak eta trenbide-obrek Bilbo-Balmaseda lineako trenbide-zubia kentzea eta Bilbo-Karrantza lineako trenbide-zubia ordeztea eskatzen dute

Garraio, Mugikortasun eta Hiri-Agenda Ministerioak, ADIFek, Zallako Udalak eta URA-Uraren Euskal Agentziak lankidetza-protokolo bat sinatu dute gaur, Zallan trenbidearen trenbide-pasaguneak kentzeko eta Aranguren auzoko uholdeei aurre egiteko lanak egiteko. 

Protokolo horri esker, Asuncion Universidad-Aranguren linea Santander-Bilbao La Concordia linean sartzeko aukera emango duen trenbide-saihesbide bat diseinatu eta izapidetu ahal izango da:  Arangurengo geltokitik BI-3602 errepidearen eta Asuncion Universidad-Aranguren linearen arteko bidegurutzearen aurreko sekzioraino. Jarduketek Arangurengo herrigunean dauden trenbide-pasagune guztiak kentzea lortuko dute, Arangurengo geralekua berrezartzea barne hartuko dute, eta Asuncion Universidad-Aranguren lineako zatia altxatzea ahalbidetuko dute. Era berean, Santander-Bilbao La Concordia linearen paraleloan bide berri bat diseinatu da, Maestra Consuelo kalearekin lotuko duena eta trenbide-pasaguneak kendu ondoren ibilgailuen zirkulazioa bideratzeko balioko duena. 

Cadagua ibaiaren ibilguan egin beharreko obra hidraulikoak aipatutako ibaiaren 2.200 metroko tartean biltzen dira: Gueñesko udalerriarekiko mugatik Baular auzoko merkataritza-eraikinen eremuraino, non Mimetizko bideratze-lanekin bat egiten duten. 

Gaur egun, Cadagua ibaiak, Aranguren (Zalla) herrigunetik igarotzen den tartean, ura husteko behar baino ahalmen askoz txikiagoa du, eta hori askotan ematen  diren ur-goraldietan agerian geratzen da. Egoera hori are handiagoa da eremu jakin batzuetan oztopo puntualak daudelako, bai ibilguan bertan, trenbide-zubiek ibaiaren ibilgua estutzen dutelako. 

Lankidetza-protokoloa sinatzeak aukera ematen du ADIFek, URAk eta Zallako Udalak, bi zubiak dauden eremuan, elkarrekin egin beharreko jarduerak modu koordinatuan egiteko. 

Obra hidraulikoaren bidez, ibilguaren zabalera handitu egiten da, ohiko ibilguaren parean berma edo hedapen-eremu bat eginez: 4,5 eta 18 metro bitarteko zabalera aldakorrekoa, 400 metro inguruko tarte batean, trenbidetik ibaian gora dagoen zubiraino. 

Era berean, ezkerreko ertzean ubidea handitu egingo da, eta berma berri bat irekiko da paper-fabrikako hondakin-uren araztegiaren bihurgunerantz; Ojivar auzoaren eskuinaldean eta Oreña auzoaren ezkerraldean ur-goraldien emariei eusteko ibilgu berriak eraikiko dira, hurrenez hurren; ubideak edo luzetarako babesak eraikiko dira, bai ezkerraldean San Juan auzoaren ibaian gora, bai eta Mimetizko meandroan ezkerreko ertzean ere, Baular auzoko merkatal eraikinaren pareraino; eta BI-636ra sartzeko zubiaren parean ibilgua zabaldu egingo da. 

Gaur egun, URA uholdeak babesteko eta bideratzeko eraikuntza-proiektua idazten ari da, eta, ondoren, beharrezko izapideak hasiko ditu lurzoruak edukitzeko eta obrak egiteko. 

Proiektu honek Eskualde Garapenerako Europako Funtsaren (EGEF-FEDER) finantziazioa jasotzen du.

Zallako Arangurenen  trenbide sarea berregituratu eta uholdeei aurre egiteko lanen lankidetza-protokoloa/ Protocolo de colaboración para el desarrollo las obras ferroviarias y de defensa ante inundaciones en Aranguren-Zalla.